Pieci visizplatītākie restorānu etiķetes pārkāpumi

Dažas no vienkāršākajiem etiķetes normām šķiet pašsaprotamas, piemēram, nerunāt ēšanas laikā ar pilnu muti, nestāstīt nepieklājīgus un vai kādā citā veidā aizvainojošus un rupjus jokus pie galda, kā arī klepošanas laikā, elementārā pieklājība pielikt roku priekšā mutei. Savukārt citus labas etiķetes principus ne vienmēr atceramies, vai sliktākajā gadījumā pat neesam dzirdējuši un mēdzam tos tīši vai ne tik apzināti pārkāpt, tādējādi gan traucējot pārējiem, gan atstājot par sevi nelāgu iespaidu, tas svarīgi it īpaši, ja ieturam ēdienreizi darba vajadzībās ar klientu, sadarbības partneri vai uzņēmuma vadību. Tad kādi ir visbiežākie pieci restorānu etiķetes pārkāpumi, kurus mēdzam pieļaut?

Nepareiza ēšanas piederumu pielietošana

Lai arī cik tas vienkārši nešķistu, bieži vien cilvēki nepareizi izmanto pat tik labi pazīstamus ēšanas piederumus kā dakša un karote. Pareizi dakša un karote būtu jātur vidējā pirksta pirmajā locītavā un viegli jāpietur ar īkšķi un rādītājpirkstu.  Izšķir divu veidu ēšanas manieres, kuras abas ir pareizas un būtu jāizvēlas viena no tām, ēdot sabiedriskās vietās. Amerikāņu metode – dakšu tur ar kreiso roku un nazi ar labo, ēdienu pakāpeniski sadala ar nazi nelielos kumosos, tad nazi novieto uz šķīvja dakšu pārmaina uz labo roku un turpina maltīti. Eiropas metode – dakšu tā pat turam kreisajā rokā un nazi labajā, bet atšķirība tāda, ka, sadalot daļu maltītes kumosos, nenotiek dakšas pāreja uz labo roku, tā visu laiku ir kreisajā rokā vienmēr ar zariem vērstiem uz leju.

Runāšana pa telefonu maltītes laikā

Lai arī cik saspringtā laikmetā mēs nedzīvotu un cik atkarīgi no mobilajām ierīcēm mēs nebūtu, restorāna ētika, kā arī veselais saprāts vēsta, ka telefonu, rokas somiņās, atslēgas utt. nedrīkst tikt novietotas uz galda, kur ēdam, kā arī atbildēšana uz zvaniem maltītes laikā ir nepieņemama. Ja ir nepieciešams atbildēt uz ļoti svarīgu zvanu vai veikt ārkārtas zvanu, to būtu jādara, iepriekš atvainojoties ēšanas partneriem, un aizejot prom no galda, kādā klusākā un mierīgākā vieta.

Rupja un necienīga attieksme pret apkalpojošo personālu

Vienmēr ir svarīgi, kā mēs izturamies pret cilvēkiem, ar ko mums ir saskarsme. Apkalpojošais personāls ir tieši tādi paši cilvēki kā mēs, kas cenšas pēc labākās sirdsapziņas, un iespējas palīdzēt, tāpēc būtu jāizturas pret tiem ar cieņu.

Vienkārša pieklājība

Elementāra pieklājība un manieru ievērošana, ko mums vajadzētu ievērot arī mājās, necenšanās izbakstīt kaut ko no zobiem ar zobu bakstāmo vai vēl sliktāk ar pirkstiem, ja ir tāda nepieciešamība, tad to var pieklājīgi un netraucēti izdarīt tualetē, nevienam neredzot un netraucējot.

Skaļa un pārējiem traucējoša ēšana

Būtu jāapzinās, ka restorānā vai kādā citā sabiedriskajā ēdināšanas vietā neesam vieni, līdz ar to mums vienmēr būtu jāpiedomā, pie tā, ka košļājam ar aizvērtu muti, izvairāmies no čapstināšanas un cenšamies izvairīties no skaļiem un traucējošiem trokšņiem.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: